22/7 Bijtanken aan het strand

22 juli 2019 - Sanur, Indonesië

Na vannacht een paar uur wakker te hebben gelegen, heb ik na het schrijven van het reisverslag gelukkig toch nog een paar uurtjes kunnen slapen.

Buiten de gemiste uurtjes, heb ik net zoals ieder van ons als een vorst geslapen. Toen ik mijn ogen open deed drong het meteen weer tot me door in wat voor 'n waanzinnige omgeving we ons bevonden.

Het ontbijt wat ze om 10uur zouden komen brengen, had nog een verrassing voor ons in petto.

Wij dachten het ontbijt gauw even aan te pakken als ze het kwamen brengen maar niets was minder waar. De lieftallige dame die ons gisteren bij aankomst had ontvangen, liep na binnenkomst door naar de keuken en vroeg ons wat we graag wilde hebben. Een beetje onthutst keken we elkaar aan terwijl ze druk in de weer ging met pannen, ze dekte de bar op en zette koffie en thee voor ons..

Hoe lief ook, we voelde ons behoorlijk opgelaten dat zij zich daar stond uit te sloven terwijl wij gewoon ons ding deden.

Het ontbrak ons aan niets. Brood, gebakken ei, roerei, een soort groene pannenkoeken met kokosvulling en diverse soorten fruit, allerlei sapjes en uiteraard koffie en thee. We boden haar aan om met ons mee te eten maar dit wilde ze niet, zij verzorgde ondertussen het zwembad.

Na afloop wilde we zelf de afwas doen maar lachend gebaarde ze ons de keuken uit, ze wilde er niks van weten.

Het was heel dubbel. Enerzijds was dit zó bijzonder om een keer mee te maken waardoor de dag bij voorbaat al niet meer stuk kon, anderzijds vonden we het haast beschamend omdat we zo totaal niet in elkaar steken. Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die dit echt de normaalste zaak vd wereld vinden om 'n ander als een soort butler te laten fungeren terwijl ze zelf met de benen omhoog gaan zitten.

Even na het ontbijt zijn we richting strand gewandeld waar we de dag heerlijk in alle rust hebben doorgebracht.

's Avonds hebben we bij Warung Lilly gegeten welke hoog werd aangeschreven op Tripadvisor wat zéér terecht bleek. Een klein sfeervol lokaal restaurantje met waanzinnig lekker eten!

Jeroen, Mike en ik probeerde voor de eerste keer een Nasi Campur wat als het ware een mini rijsttafel op één bord is. Wat een aanrader!!! En dan te bedenken dat je hier omgerekend slecht 3 euro voor betaalt.....haast niet voor te stellen.

Inmiddels is het hier 1 uur in de nacht geweest en het wordt tijd dat ik net als de rest ga slapen. Morgen bijtijds op want we willen naar de Hidden Canyon en naar Saraswati Silver, bekend om zijn Buddha to Buddha look-a-like  sierraden.

Maar voor nu...welterusten!

1. Verona.:
    22 juli 2019
    Goedeavond familie,

Jullie liggen al een tijdje op 1 oor terwijl wij over een paar uurtjes naar bed toe gaan. Maar wat een verassing en wat een verwennerij hebben jullie gekregen van dat lieve vrouwtje. Je voelt je dan echt wel bezwaard als je haar zo aan het werk zie en dat je zelf niet mee mag helpen maar ja zo zijn de Indische mensen super lief en gastvrij. En een dagje relaxen op het strand hoort er toch ook bij voordat jullie morgen weer het 1 en ander gaan ondernemen. Het eten ziet er super lekker uit op de foto en dat voor € 3,00 dat kun je je zelf toch niet voorstellen. Als jullie dit lezen liggen wij nog op 1 oor denk ik althans als we kunnen slapen want het wordt hier alsmaar warmer in dit kleine landje. Nou geniet van jullie dag die komen gaat. Liefs van uit Wijchen. 😘😘😘
  2. Door en JP:
    23 juli 2019
    Hallo lieve luitjes,
    Lieve groetjes vanuit een zonovergoten Wijchen want zoals Verona ook al schreef, het wordt alsmaar warmer hier. Morgen verwacht men zelfs op sommige plaatsen in Nederland, dat de temperatuur boven de 40 graden gaat uitkomen.
    Nog even en we zien al het tropische van Azië hier in ons eigen kikkerlandje, waar het dan goed zal gedijen. Dat scheelt misschien een heel eind reizen.....☺🤔
    Maar..., het is ook wel heerlijk om eens zo fijn verwend te worden met een mooi en lekker ontbijt, al voel je je dan opgelaten.....
    Met een goede start dus op pad.
    Veel plezier weer en we wachten met plezier op het volgende bericht.
    Liefs van hier,
    😘😘