Make-up in de jungle

7 augustus 2017 - Khao Yai National Park, Thailand

Vroeg in de ochtend ging de wekker. Om 8 uur zou onze gids ons oppakken voor het uiteindelijke doel van deze trip, 'n safari op zoek naar olifanten, apen en nog heel veel andere beesten in het oudste en grootste regenwoud van Thailand.
Het begon al lekker. De open auto welke typerend is voor safari's was kapot, waardoor we een normale dichte auto kregen met zonwerende dus donkere beglazing welke aan een kant niet open konden en waarbij een van ons in de kofferbak moest zitten.
Toen we het park inreden en er een hele zwik aapjes langs de weg zaten merkten we pas hoe groot deze beperking was, je zag bijna niks.
Toen hij ook nog eens in volle vaart doorreed vond er een klein ontploffinkje plaats in de kofferbak, ik zat daar met mijn camera klaar om foto's te maken maar kon het raam niet openen en kon er niet uit. Ook Mike en Naom welke aan de verkeerde kant vd wagen zaten en dus bijna niks konden zien begonnen hevig te protesteren.
Met Jeroen heb ik snel van plaatst gewisseld welke erg blij was met een gesloten plek achterin omdat hij dan veilig zat voor al die enge beesten, terwijl ik blij was voorin te kunnen zitten en dan foto's kon maken.
De auto konden we helaas niet meer veranderen maar ons gemopper heeft er wel voor gezorgd dat onze gids het niet meer in z'n hoofd durfde te halen om nogmaals ergens klakkeloos voorbij te rijden en deed gedurende de gehele dag zijn uiterste best om het ons zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Helaas hadden we de pech nagenoeg geen wildleven tegen te komen. Buiten 'n stel makaken, een paar varanen en wat ongedierte hebben we helaas niks gezien wat uiteraard wel 'n domper was.
Daarentegen was de hikingtocht door de jungle wel erg mooi en waren we helemaal in ons element toen we ons een weg moesten banen door de dichtbegroeide jungle met zijn tropische begroeiing. Af en toe klonk er wel een oorverdovende gil wanneer een vd heren te hulp moest schieten om een bloedzuiger van mij, Tess of Naom af te halen of als Naom oog in oog stond met een vd vele enorme spinnen welke we eerdere reizen nog nooit zijn tegengekomen. We hebben er wat van af gelachen! Toen ik bijna op een of andere joekel van een vieze kever ging staan en wel over m'n nek kon, ging Jojo onze gids bijna uit z'n dak van blijdschap....."You are so Lucky!!!" riep hij verheugd. Niet begrijpend keek ik hem verward aan, hoezo geluk????
Zegt die kerel dat het dè Volkswagen onder de kevers is!
Alsof ik dáár op zit te wachten zeg....komen we voor olifanten, krijgen we verdorie een of andere achterlijke kever. Noem dat maar boffen!?#*¿#
Later in de middag kwamen we bij twee enorme watervallen welke absoluut de moeite waard waren en waar we 'n poosje over de rotsen hebben geklauterd. Het deed ons denken aan onze vakanties in Frankrijk waar we dit soort dingen altijd deden. Waar normale mensen braaf stoppen omdat het onbegaanbaar wordt, klimmen en klauteren wij van harte lust door. Heerlijk!!! Het gevolg was wel dat we drijfnat waren van de nevel veroorzaakt door de kracht waarmee het water naar beneden viel.
Toen we terug naar boven liepen hoorde ik Mike mopperen en toen ik opkeek begreep ik meteen waarom......Naom liep met 'n spiegeltje in haar hand haar mascara bij te werken. Ze had serieus haar make up tasje meegenomen de Jungle in! Loopt ze op outdoorschoenen, in 'n onflateuse afritsbroek met daaroverheen bloezuigersokken tot aan haar knieën,
modder tot aan de oksels en mevrouw Rossen maakt zich zorgen over haar make up. Het deed me werkelijk gieren!!!
In de avond toen we na afloop van onze tocht in de auto zaten bleken we nog wat verstekelingen mee genomen te hebben. Mike welke achterin de kofferbak zat haalde een dikke bloedzuiger van zichzelf af en wilde deze aan Tess of Naom geven om door het raam weg te gooie. De dames lieten hem er echter mooi mee kuchen en begonnen alleen maar hysterisch te gillen zodat Jeroen moest ingrijpen. Even daarna begon ik zelf allerlei oerwoudgeluiden te maken waardoor Jojo zich weer de beroerte schrok en de auto moest stoppen om mij te verlossen van de griezel op mijn arm.
Ik hoop voor hem dat hij niet dagelijks van dit soort toeristen moet begeleiden want dan is die arme man erg te beklagen.
Tijdens onze tocht in de jungle had ik het er met Tess en Naom over dat we inmiddels het Thaise eten knap beu zijn. De rijst groeit ons uit de oren en we verlangen naar normale hollandse kost. Zuurkool, ovenschotels, 'n gehaktbal met aardappels en groenten of anders simpelweg 'n bezoekje aan de Mc Donalds welke ze hier in Thailand niet leken te hebben.....het water liep ons uit de mond.
In de auto besloot ik tegen beter weten in een gokje te wagen en vroeg Jojo of ze hier echt geen Mc Donalds kennen. Toen hij tot mijn verrassing zei dat er eentje vlakbij zat en vroeg of we er soms geen wilde, heb ik later buiten echt 'n vreugdedansje gemaakt(wat mijn dochter overigens niet zo leuk vond en zich doodschaamde voor me).
Mike vroeg me of ik op de bol was gevallen om in onze outdoorkleding volledig onder de modder de Mc Donalds in te gaan. Het kon me werkelijk gestolen worden, ik kon m'n geluk niet op.
Na afloop bracht hij ons terug naar onze accommodatie waar we moe maar voldaan direct ons bedje inkropen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Verona.:
    Hoi hoi,

Dat was me een dagje wel voor jullie maar wel balen dat er geen wilde dieren waren althans bijna. Maar wat die andere enge beesten betreft ik weet niet wat ik opdat moment zal doen. Denk heel hard gillen haha. Maar Naomi met dat make up spiegeltje haha en dat in een oerwoud en Naomi is de mascara blijven zitten en is het gelukt om het op te brengen ( grapje). Dat jullie de rijst enz beu waren wil ik heeeeel ergggg graag geloven op een gegeven moment komt je dat de .... uit. En dat jij een vreugdedansje maakte waar dochter lief niet zo blij mee was toen je de Mac Donalds zag kan ik mij indenken haha. Maar het past wel bij je San. Nou lieverds ik weet niet ofdat we nog een reisverslag krijgen van je maar zo niet je reisverslagen waren weer superrrrr ik/wij hebben genoten. Maar man lief mee te krijgen naar Thailand dat zal wel nooit gebeuren hij zegt gewoon dan ga je maar alleen. En dat noemt zich mijn man haha. nou lieverds tot gauw.

Liefs Verona xxx
  2. Verona.:
    8 augustus 2017
    Was wat vergeten wat een oen ben ik ook al zeg ik het zelf haha. Maar wat een superrrrrr mooie foto's

xxx Verona
  3. Marion:
    Dag globetrotters.
    Jammer sat het grote wild niet thuis gaf. Blijkt dus inderdaad dat niet alleen
    de Versteegjes/Rossen in het hoogseizoen vakantie vieren.
    Maar zo.n groene slang kom je toch ook niet iedere dag in je achtertuin tegen
    Dat Naomii midden in de jungle haar make-uo gaat bijwerken vind ik heel begrijpelijk.Je zult per ongeluk maar een hele knappe goriilla tegen komen, moet je toch sexi kunnen lonken.Daar kan zo,n gozer uit Wijchen met zijn
    spelletesmobiiel niet bij in de schaduw staan.
    Verona heeft gelijk , wat een grandioze fotos.
    Trouwens die 2 oranje dingen, zijn dat vleesetende planten..?
    Die Jojo vertelt als hij thuiskomt"Groot wild hebben we niet gezien,maar het stikte er vd gillende keukenmeiden"
    Als we geen verslag meer krijgen wens ik jullie alvast een behouden thuisvlucht.
    Wanneer jullie dan weer met beide voeten in de Hollandse werkelijkheid staan, kun je met weemoed terugdenken aan een heerlijke vakantie..
    En niet te vergeten,zondag begint een avontuur met een andere buitenlander.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik jullie weer in mijn armen kan sluiten.
    Voorlopig doen we het maar weer met knuffels,pakkerds en kusjes van
    xxxMarionxxxx
  4. Marja:
    Hoi hoi allemaal !!!!
    Wat een geweldige verslagen weer en nog wel 2 tegelijk .Ja Sandra was wel jammer dat de drank niet aansloeg .Naom appte al we gaan aan de borrel ik zei al oei oei dat word wat voor Sandra 1 druppel en ze staat op kop .Volgens mij had Naom bij de gedachte al een binnenpretje . Maar wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad om op terug te kijken .De foto's en video's spreken voor zich . En dan die arme Jeroen zal het vaak last van zijn oren hebben gehad met 3 van die gillende meiden .Het verbaasde me niks om te horen dat ons spookje met een make-up tasje de jungle in ging haha. Inderdaad Marion ze zou eens een knappe gorilla tegenkomen !!! Morgen nog genieten van jullie laatste dag in het mooie Thailand en dan weer richting ons koude kikkerlandje .Zal toch weer blij zijn als ons meiske weer thuis is .
    Liefs van ons xxxx
  5. Yvonne Albers:
    9 augustus 2017
    Hoi allemaal. Wat heb ik genoten van jullie prachtige reisverhalen en belevenissen. Heb echt het gevoel dat ik mee op reis ben geweest in het prachtige Thailand. Kan me voorstellen dat het verlangen naar huis weer opspeelt. Heel herkenbaar. Geniet nog wel de laatste dag hoor maar wij zijn allemaal blij jullie weer gezond en wel terug te zien! Liefs Yvonne, Pluisje, Frummel en Speedy! Ik ga ze wel missen.....
  6. Door en JP:
    Hoi lieve schatten,

Het heeft even een paar reisverslagen geduurd eer je can mij/ons iets hoorde.... ben druk geweest met Abraham activiteiten zoals jullue weten...

Maar, wat heb je ons allemaal ontzettend laten meegenieten, lachen, en ontroerd met deze prachtige verhalen!
    Niet alleen een genot om door jouw ogen de reis 'mee te kunnen kijken, maar zo mogelijk nóg leuker, de manier waaróp je ons laat meegenieten!! Echt grote dikke duim daarvoor.
    En als ik de reacties van jouw moeder lees San, dan is het méér dan duidelijk van wie je deze gave geërfd hebt.

En nu, het zit er alweer bijna op.
    Op de terugreis na, waarvan wij hopen dat die goed gaat en prettig zal verlopen, neem je alweer een reis met hele mooie en bijzondere herinneringen mee terug.
    En deze keer hebben jullie ook Naomi hiervan laten mee genieten. Nou meis, ik vind het sowieso al heeeeel dapper van je hoor, dat je met dit doldwaze stel überhaupt mee durfde te gaan!
    Dus Mike, ze is ECHT heel dapperrrrr.

Deze reis is vooral gevuld met tegenstrijdigheden vind ik. Nooit eerder hebben we zó goed kunnen voelen hoezeer de bevolking verandert. Enerzijds de enorme gastvrijheid waar ze voor bekend staan, maar anderzijds ook de toenemende drang naar winst te maken. Ook al betekent dat dan, dat ze zich van de slechtste kant laten zien. Best jammer...
    Maar gelukkig heeft de fijne mentaliteit nog de overhand gehad, En hebben jullie weer kunnen genieten van een onvergetelijke reis.

Nou lieverds, wij wensen jullie een super fijne terugreis. Nig even en alle vriendjes op 4 pootjes komen jullie weer begroeten. Dan op naar het volgende avontuur, genaamd Luna!

Dus.....goed en veilig weer thuiskomen en we hopen jullie heeeel snel te zien zodat we alle verhalen nog eens in geuren en kleuren kunnen horen.

Dikke grote knuffel van ons vergezeld jullie wederom mee op de terugreis.

Liefs van ons,
    xxx
  7. Door en JP:
    9 augustus 2017
    Oh ja, en ook ik vergeet te zeggen hoe adembenemend mooi sommige foto's zijn!
    Echt het inlijsten meer dan waard!

Tot heel gauw weer,

Door, xxx