2/8 Little Bintang

2 augustus 2019 - Lovina, Indonesië

Vandaag wezen snorkelen bij Menjangan Island.  Omdat Naom gisteren plots wagenziek werd, besloten we uit voorzorg allemaal een reistablet te nemen aangezien het 1,5 uur rijden was en daarna nog 45 minuten met de boot.

Dàt had ik beter niet kunnen doen want vlak daarna werd ik beroerd terwijl we nog niet eens onderweg waren. Kennelijk werd ik niet ziek van het reizen maar juist vd reistabletten.

Ach ja, ik hoor wel eens vaker dat ik dwars tegen de keer in ben dus waarom deze reis niet ;-)

Na ons waanzinnige snorkelavontuur in Thailand waar de visjes massaal uit mijn hand kwamen eten, viel het deze reis enigzins tegen.

In tegenstelling tot de Balinese bevolking, vond ik de Balinese visjes een heel stuk minder gastvrij.....ze gunde me geen blik waardig! Tijdens het ontbijt had ik speciaal voor deze gelegenheid weer wat watermeloen voor ze achtergehouden maar hoe ik daar ook ronddobberde en ze telkens een stukje watermeloen aanbood, ze deden net of ze gek waren.

Redelijk ondankbaar dacht ik zo.

We hebben best mooie vissen gezien toch kon het bij lange na niet tippen aan wat we in Thailand gezien hadden. De vissen zelf, het koraal, de omgeving....het was appels met peren vergelijken.

Helaas is deze dag volledig fotoloos gebleven. Allen hadden we een waterhoesje gekocht speciaal voor om onze mobiel maar in tegenstelling tot het raften bleken we er nu niks aan te hebben. Onder water bleek onze telefoon door de druk gewoon nergens meer op te reageren, dat was dus behoorlijk balen.

Verder hebben we een prima dag gehad maar we zijn inmiddels kennelijk gewoon te verwend geraakt.

Toen we weer terug in Lovina waren en tegen de avond op het strand besloten wat te gaan drinken, kwam er een manneke voorbij welke ons wat armbandjes probeerde te verkopen.

In eerste instantie probeerde we hem af te poeieren maar al snel wond hij ons allen om zijn vinger met zijn flair en vlotte bijdehandte babbel.

Hij gaf ons een hand om zichzelf voor te stellen en zei dat hij Bintang heette waarop we moesten lachen omdat Bintang hèt Aziatische biermerk was.

"Net als het Bier???" vroeg Mike, waarop het manneke grapte "Yess but I'm a Little Bintang".

Hij bleek nml al 14 te zijn maar zag er een heel stuk jonger uit omdat hij zo klein was, daarentegen leek hij in zijn hele voorkomen vele jaren ouder.

We hadden de grootste lol met deze bijdehante opdonder. Toen Jeroen zichzelf daarna voorstelde en grapte dat zìjn naam Heineken was gierde we het uit. Bintang had de grootste lol en wist ons met al zijn charme toch nog 3 armbandjes te verkopen voor  waarschijnlijk de hoofdprijs maar hij had inmiddels een aardige gunfactor.

Later op de avond raakte we ook nog uitgebreid in gesprek met de uiterst vriendelijke eigenaresse van de Warung waar we zaten te eten.

Deze twee onverwachtse ontmoetingen gaven uiteindelijk meer kleur aan de dag dan dat het snorkelen had gedaan terwijl we daar juist hele hoge verwachtingen van hadden gehad. We zullen nog dikwijls terugdenken aan deze onvergetelijke avond.

Zo zie je maar hoe een dag compleet anders uit kan pakken dan dat je eigenlijk verwacht.

Morgenvroeg om 10 uur zullen we weer richting Sanur vertrekken om vanuit daar de volgende ochtend,  per boot de overtocht te maken voor de Nusa eilanden.

1. Door en JP:
    2 augustus 2019
    Lieve allemaal,

Al is het een klein beetje jammer deze keer jullie niet aan te treffen op de foto, in die prachtige doch enge vol-gelaat-snorkel-maskers...
    Echter, doordat jij zo beeldend schrijft Sandra, is het toch allemaal goed "voor ons te zien".
    Maar zeker erg jammer dat het snorkelen wat minder was dan vorige keren.
    Nou ja, het zal absoluut de pret niet drukken.
    Op naar een nieuwe dag met nieuwe gebeurtenissen.
    Wij kijken er in ieder geval weer naar uit.
    En ondanks het "lezen in plaatjes", hopen wij toch weer foto's te zien morgen.
    Veel plezier allemaal, en oh ja...., niet meer ziek worden!!

Liefs van hier,

Xxx😘😘
  2. Verona.:
    3 augustus 2019
    Lieve Globetrotters,

Ohh echt jammer dat het snorkelen tegen viel. Maar wat ik ook jammer vindt is dat we jullie duikuitrusting niet kunnen zien haha. Maar ja alles herinnert zich nog aan de vorige x (Nemo) in Thailand. Maar lieverds heel veel plezier en we zien wel weer een verslag met mooie foto's. En natuurlijk hopelijk dat er niet weer 1 ziek wordt.

Liefs Verona xxx