1/8 Wandelen door ongerept Sidemen

1 augustus 2019 - Lovina, Indonesië

Vanmorgen in alle vroegte stond onze gids ons al op te wachten voor een wandeling door de rijstvelden. Het klink weinig spectaculair maar later bleek het weer zo'n pareltje te worden die je vakantie onvergetelijk maakt.

Naom besloot helaas op het laatste moment toch niet mee te gaan omdat ze last van haar been had en we toch niet zo heel lang weg zouden blijven.

In eerste instantie liepen we door de rijstvelden die we inmiddels al wel vaker hadden gezien maar even later toen we steeds verder de bushbush introkken werd het landschap steeds ruiger en moesten we ons een weg zien te banen door de ruige natuur waarbij je de begroeiing langs je benen voelde schuren en je staande moest houden op de vaak glibberige smalle paadjes. Overal hoorde je het gekletter van het water van de kleine watervalletjes en de stroming van een van de vele beekjes en irrigatiekanaaltjes.

We wisselde onze slippers om voor waterschoenen omdat we zo meer grip hadden op de gladde keien van de rivier die we moesten oversteken.

Onderweg de vriendelijke bevolking die ons met hun allergrootste glimlach gedag zeiden en lieflijk zwaaide.

Toen we over de smalle betonnen wandjes van de irrigatiekanaaltjes liepen waren kinderen zich hierin ijverig aan het wassen en hadden ondertussen de grootste lol. Toen we voorbij kwamen sprongen ze met hun blote billen enthousiast uit het water toen ze mijn camera zagen. Ongeduldig deden ze hun kleren weer aan zodat ze al lachend en verheugd voor mijn lens gingen poseren. Ze wilde van alles van ons weten en liepen dartelend een heel eind met ons mee.

Even verderop troffen we ook een vrouw poedeltje naakt in het water aan met aan de andere kant van het kanaaltje haar dochtertje welke zich uitgebreid aan het baden waren. In eerste instantie voelde het een beetje beschamend om daar rakelings langs af te wandelen maar we konden geen kant uit. Maar ze maakte er totaal geen punt van, ze bedekte gewoon haar borsten en lachte ons vriendelijk toe en gaf direct aan dat ik gerust foto's van haar dochtertje mocht maken. Ze straalde helemaal en zei tegen haar dochtertje dat ze naar de camera moest kijken. De innemende  en oprechte vriendelijkheid van de mensen ontroerde me. Bij onze accomodatie was het net het paradijs op aarde maar niks kon me meer gelukkiger maken dan dit moment.

Beter dan dit kon het niet meer worden deze vakantie.

Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe het voelt als je dit soort bijzondere momenten met je gezin kan delen.

Daar kan toch geen luxe resort tegenop.

Dit soort compleet onverwachtse momenten zijn echt onbetaalbaar en zullen voor altijd in onze herinnering  gegrift staan. Het enigste wat ik echt spijtig vond was dat Naom dit heeft moeten missen.

Gelukkig waren we met 2 uurtjes alweer terug en zij had op haar gemakje lekker haar ding gedaan.

Om 12.00 stond onze gids die we de afgelopen keer via Facebook hadden gevonden weer voor ons klaar om ons naar Lovina te brengen. Naom bleek echt haar dag niet te hebben want werd onderweg flink wagenziek. Lijk en lijk wit van de misselijkheid leek de reis voor haar op die  manier een eeuwigheid te duren.

Gelukkig was het vrij snel over toen we er eenmaal waren.

Morgen dus lekker weer 'compleet' naar Menjangan Island waar we zullen gaan snorkelen.

Voor nu welterusten en tot gauwXxx

1. Marja:
    1 augustus 2019
    Hallo lieve allemaal .
    Wat een prachtige foto’s weer . Jammer dat Naom dit vandaag heeft moeten missen 😔.Weet nog dat jullie terug kwamen uit Thailand en dat Naomi zei ,daar wil ik ooit nog een keer terug!! Maar al snel zei ze nu dat dit toch werkelijk nog zo veel mooier is . Dit zijn de mooie dingen die jullie met z’n alle beleven . Mooie dingen die jullie zien en de leuke die jullie ondernemen . Deze vakantie kan volgens mij voor jullie nu al niet meer stuk 👌. Jullie gaan zo alweer snorkelen , veel plezier alvast . Hier gaan we de oogjes nu dichtdoen 😴😴Liefs van ons 😘😘
  2. Door en JP:
    2 augustus 2019
    Hoi lieverds,

Wat een pracht!
    Het is daar echt adembenemend mooi hoor 🥰🥰
    En gelukkig zijn kinderen, kinderen! Waar ter wereld dan ook! Zolang ze onbekommerd hun gang kunnen gaan, lekker beetje plonzen in het water, het zonnetje op de huid, zijn ze al gelukkig.
    Absoluut heel mooi als je dit moment kunt "vangen" op de camera.
    Wel triest dat het vandaag niet Naomi haar dag was...., maar morgen is het snorkelen geblazen. Dat zal vast goed bevallen.
    En..., het levert voor ons ook vast weer komische plaatjes op, die vol-gelaat-maskers om mee te snorkelen.
    Kijken er nu alweer naar uit.. 🤣🤣
    Fijne dag alvast gewenst en liefs vanaf hier, 😘😘
  3. Verona.:
    2 augustus 2019
    Hoi Globetrotters, wat is het daar adembenemend mooi😍. Maar wel jammer dat Naomi niet mee kon. Maar ja. En dan die kinderen echt super leuk van ze om een stuk mee te lopen. Maar wat een mooie foto van dat meisje😍😍. Onder tussen dat ik dit schrijf zijn jullie ook al wezen snorkelen. Ik loop achter met het lezen😭. Ga nu gauw verder lezen en Julie slapen alweer. Liefs Verona 😘