In de relax-modus op Koh Tao

31 juli 2017 - Koh Tao, Thailand

Deze keer een kort reisverslag aangezien er weinig te vertellen valt nu we in onze relax-modus op het eiland verblijven.

De boot gisterenochtend was niet zo'n succes. Ondanks dat de zee op zich rustig was was de deining er niet minder om.
Vreemd genoeg was het niet Jeroen die  beroerd werd maar ik, normaal is dit precies andersom. Halverwege de tocht heb ik mijn stoel verruild voor het toilet afgewisseld met 'n krukje op het dek. Zo te zien was het een geliefde plek voor degene die zeeziek waren, allen keken ze even beroerd maar waren er beroerder aan toe dan ik zelf. Voor mij was de reis net op tijd voorbij maar het heeft wel eventjes geduurd eer ik weer bij de levende behoorde.
Eenmaal aangekomen konden we lopend naar ons resort aangezien deze slechts op 5 minuten lopen lag van de pier.
De horde toeristen op de boot vind je gelukkig niet terug op het eiland. Ons resort ligt centaal van het kleine centrum maar ligt gelukkig in een rustige baai.
Na aankomst hebben we onze snorkelmaskers en zwemvliezen uit de koffers gehaald en zijn gaan snorkelen.
De zon heeft iedereen meteen al flink te pakken gehad waardoor we de snorkeltour welke de hele dag duurt niet goed aandurven.
Vandaag daarom nog een rustig dagje aan het strand bij ons resort. Heerlijk vertoeven, mooi uitzicht alleen begint de onrust bij moeders weer op te spelen. Op het onbewoonde eiland in Sumatra was niks maar naar mijn gevoel had ik daar alles. Hele dagen was ik daar aan het struinen rondom het ongerepte ruige eiland, schelpen zoeken, krabbetjes kijken, enz.
Hier zitten we in een baai tussen andere resorts waardoor ik niet verder kom dan de winkelstraat en het naastgelegen resort.
Ik mis het avontuurlijke en ik mis het onverwachtse, ik hoop van harte dat de komende 2 dagen wat meer voor me in petto hebben. Toch ben ik de enigste muts die dit zo voelt, de rest vermaakt zich prima wat uiteraard het belangrijkste is. Ik heb gewoon nooit rust in mijn kont en heb een onweerstaanbare behoefte om het land verder te gaan verkennen, altijd maar weer op zoek naar avontuur.

Morgen huren we waarschijnlijk 3 scooters wat ons de mogelijkheid geeft meer van het eiland te gaan zien en als de verbrandingen het toelaten dan gaan we daags erop de snorkeltour maken. Tijd voor wat actie!

1. Door en JP:
    31 juli 2017
    Nou lieve San, zelf zou ik het denk ik wel wat daagjes volhouden in zo'n resort. Heerlijk relaxen en je onttrekken van alle hectiek van het normale leven.
    Lekker in een hangmat, de tropische bomen als natuurlijke parasol fungerend, een een of andere tropische alcoholische verkoeling in je handen.. .. wie doet je wat!
    Alleen al dit beeld doet me ernaar verlangen....
    Tja "dametje woelwater" , nu dus lekker even een paar dagen niks. Hooguit wat snorkelen om je aan de tropische vissen voor te stellen....heeeeerlijk.
    Hierna weer lekker cultuur opsnuiven. Wat een geweldige vakantie!!

Grote knuffel van hier! xxx
  2. Verona.:
    1 augustus 2017
    Hoi lieverd,

En heb je Nemo al gezien met snorkelen? Ohh maar een paar dagen relaxen is niet verkeerd ik zou er toch maar van genieten met een glaasje in je hand, een boek af en toe door de winkelstraat heerlijk ik wist het wel voor die paar dagen en een scooter huren dat hoort er natuurlijk wel bij. Na deze paar dagen kun jij jezelf weer prima gaan vermaken. Liefs Verona xxx